FAQ - Ofte stillede spørgsmål i forbindelse med køb hos DinVielsesring.dk

 

Er leveringstiden påvirket af COVID-19?

-Som udgangspunkt nej. Men vores værksted kan i perioder køre på nedsat mandskab grundet COVID-19 restriktioner. Det gør dog ikke, at vi ikke kan levere ringene, men blot at leveringstiden kan være en smule længere end normalt. Dette er der dog taget forbehold for, i vores oplyste leveringstid. Vi håber snart at alt er tilbage til normalt, men har desværre ingen tidshorisont.

 

Hvor lang er leveringstiden på vielsesringe? 

-Så snart ordren er gennemført, sætter vi ringene til fremstilling. Leveringstiden indenfor er 2 - 5 uger. Skulle der mod forventning opstå forsinkelser enten i forhold til fremstilling eller forsendelse, bliver kunden informeret, hurtigst muligt. Bemærk at vores værksted holder lukket på helligdage, jul, nytår og til påske. Derfor kan leveringstiden overstiges i disse tidsrum.

 

Jeg har bestilt et ringmål, men har ikke fået besked om levering i pakkeboks?

-Alle ringmål sendes fragtfrit som quickbrev med PostNord. Leveringstiden er 1-3 hverdage efter du har modtaget besked på mail om at dette er afsendt. Da ringmål sendes som quickbrev, vil I derfor ikke modtaget besked om pakke til afhentning.
Kig i stedet for efter ringmålet i den almindelige postkasse. 

 

Kan vi ændre i vores bestilling?

-Tjek altid din bestilling inden I sender den afsted. Når ordren er gennemført, sættes ringene i gang med det samme. Det er derfor ikke muligt at ændre på ordren efter ordrebekræftelsen er modtaget. Har i tastet forkert i enten gravering eller størrelse, så kontakt os hurtigst muligt efter ordren er afsendt. 

 

Kan vi ringe til Jer? 

-Nej, men vi kan ringe til Jer, hvis I har spørgsmål, I har det bedst med at løse over telefonen.
Vi besvarer dog mails alle ugens dage fra kl. 8.00 - 22.00 og svartiden er sjældent mere end et par timer. 

 

Vi skal giftes om 14 dage, kan vi nå at få ringene hjem? 

-Som udgangspunkt er den bedste løsning altid at bestille sine vielsesringe i god tid, da ringene først skal fremstilles. Men vi ved godt, at der kan opstå spontane bryllupper. Vi gør altid vores bedste, for at få alle ordre leveret så hurtigt som muligt og det er også lykkedes mange gange at levere ringe til spontane bryllupper, men vi kan ikke garantere noget 100% hvis I bestiller i sidste øjeblik. Der kan opstå forsinkelser undervejs, som vi ikke kan gøre ansvarlige for. Derfor, vær altid i god tid med bestillingen af Jeres ringe.
Kontakt os, hvis det haster, inden I bestiller, så vi er opmærksomme på det fra start.

 

Har I en fysisk butik, hvor vi kan se ringene først? 

-Vi har ingen fysisk butik, men vi har dog nogle af ringene som prøvemodeller, som i mod et depositum kan låne. 

Vi har valgt kun at sælge vores ringe online, for dermed også at holde priserne nede, og kunne sælge ringene til de priser vi kan. Vi har ingen dyre mellemled, og alle ringe kommer direkte fra værkstedet.
Alle vores billeder er 100% tro, og de forskellige modeller afviger ikke fra billederne. 

Prøveringene finder i HER

 

Min ring passer ikke, kan jeg bytte den til en anden størrelse? 

-Vi finder altid en løsning, hvis uheldet er ude, og I har fået målt forkert. Vi kan i de fleste tilfælde ombytte ringen til den rigtige størrelse.
Dog er der her et gebyr på 500 kr. pr. ring, da ringen smeltes om og materialet genbruges. Det er dog KUN muligt for ringe i guldmaterialer, ellers er vi nødt til at lave en helt ny ring. 
Vielsesringe er ikke lagervarer, og bliver altid fremstillet efter ønske til hver kunde og går derfor ind under kategorien specialfremstillet varer uden returret. Det er derfor enormt vigtigt, at I er sikre på størrelsen inden bestilling for at spare den ekstra udgift.
Er uheldet ude, skal der beregnes en behandlingstid tilsvarende leveringstiden for nye bestillinger. 
Kontakt os hellere en gang for meget, end en gang for lidt. 

 

Vi kender ikke vores størrelse, hvad gør vi? 

-Hvis I ikke kender Jeres ringstørrelse, vil vi til hver en tid anbefale Jer at bestille et ringmål, før I bestiller ringene. Der findes mange alternative måder til at måle sin ringstørrelse på. De eneste to metoder vi vil anbefale, er at bruge et rigtigt ringmål eller en skydelære, hvor en eksisterende ring måles. Sidstnævnte kræver selvfølgelig, at man har en ring i forvejen, der passer. Med ringmålet følger en udførlig guide til, hvordan I finder de korrekte størrelser. 

Læs gerne vores guide til at finde den rigtige ringstørrelser HER 

Link til ringmål HER
 

Hvilket materiale skal vi vælge? 

-Når man skal vælge sine vielsesringe, skal der gøres mange overvejelser. Hvis I er i tvivl om hvilket materiale I ønsker ringene i, vil vi anbefale at læse under vores blog, hvor de forskellige materialer er beskrevet. Det er kun Jer selv, der kan afgøre, hvilket materiale I ønsker Jeres vielsesringe fremstillet i. 

Artiklen finder I her

 

Kan jeg købe en enkelt ring?  

-Ja! Det kan man godt. Dog er vores webshop ikke opsat til at købe ringene enkeltvis, men selvfølgelig kan det lade sig gøre. Det er også muligt selv at mixe et par. Ikke alle ønsker ens ringe, og man kan sagtens vælge en enkelt ring alene eller købe to forskellige ringe. 
Er det Jeres ønske, så send os en mail, og vi opsætter et link til Jer, hvorfra I kan købe den / de ønskede ringe. 

 

Kan vi ændre på designet eller bredden? 

-Som udgangspunkt nej, men der er dog undtagelser. Nogle modeller kan ændres i bredden, overflade eller antal sten i dameringen.
Flere af modellerne kan laves i flere bredder, men det kræver dog at designet på ringen tillader det. 
Dette gælder dog KUN ringe i guldmaterialer.

 

Kan I lave andre størrelser end oplyst i beskrivelsen? 

-Desværre ikke. Ringene laves kun i de oplyste størrelser, som er beskrevet i beskrivelsen af hver model.
Vær opmærksom på, at nogle vielsesringe i den billigere prisklasse kun laves i lige størrelser, f.eks. str. 50, 52, 54, 56 osv. 
Ringene i guldmaterialer kan altid laves i alle størrelser, medmindre andet er nævnt. 

 

Er det sikkert at handle vielsesringe hos Jer? 

-Det korte svar er ja.
Vi lever op til alle krav om sikker e-handel, og vi giver Jer mindst lige så god betjening som en fysisk forretning, hvis ikke bedre. Vi har mere tid til hver enkelt kunde, da vi ikke skal nå den næste i køen, inden kunden bliver utålmodig. Ved handel på nettet, har man altid krav på at trække sine penge tilbage igennem banken, hvis man ikke modtager sin vare. Derefter er det op til sælger at bevise, at varen er leveret. 

Vores ringe er både lødighedstemplet og navnestemplet som loven forskriver. 

 

Er mine ringe forsikret under forsendelse? 

-Ja. Alle ringe sendes som forsikret pakke med track and trace. 

 

 

Har I spørgsmål som ikke er besvaret her, eller ønsker I noget uddybet, så send os endelig en mail på info@dinvielsesring.dk eller brug kontaktformularen her på siden. Vi besvarer alle mails hurtigst muligt. 

Vi glæder os rigtig meget til at kunne byde Jer velkommen som kunde hos DinVielsesring.dk